Wednesday, April 1, 2009

ellysha

Akhirnya lahirlah Iris , setelah sekian lama terasa untuk berblogging sekadar mengisi masa terluang ,berkongsi rasa bersama "anak beranak" tercinta.Semoga hubungan kita yang adakalanya hanyut dengan arus kehidupan..........kembali ceria spt bunga-bunga kecil yang melengkapi sebuah taman di rumah baru adik yang tabah ....Ze.
Tu, baru mukadiqmah....... 'Skima Ma menulis" komen Abe ." Lisya nak laktop"(Jge kejut, laptop tu sebenanya etak sala make dgn nasi kerabu).
Menjelang h/l ke 46 ,2 hari lagi terlintas d'kepala nak beli kek utk diri sendiri, meraikannya bersama family, tapi Lisya merenget lagi, "nak g pantai". .....Isnin kami kepantai Irama. ptainya cantik boleh mandi spt dulu-dulu.Selasa kami kepantai Sri Tujuh,sayangnya sudah tercemar w/p ada kolam tempat k2 mandi. Jumaat ni mungkin nak g semula ke pantai Irama,memenuhi cita rasa anak kecil kami yg ada kalanya mengalahkan anak teruna kami yg dua ore tu.........bukannya lama sekadar menghabiskan masa petang yg hanya terisi dimasa terluang kami sejak akhir-akhir ini saja......

5 comments:

  1. Assalamualaikum warahmatullah,
    Ingat ko tak suka blogging..tahniahlah berjaya jugak buat blog..
    Iris tu makna ggapa..? Ingat ko nak bubuh Ellysh ko ggapa..
    Ceria ko tgk bunga2 kecil d tmn adik yg tabah tu..? Nak gi tgk getekla..
    Hm.. Lisya rengek sekali jah nak gi ppata..gi sapa 3 kali tu..!
    CekNun tak buat blog jugak ko..?
    Comp saya ni takde internet coverage dr hujung minggu lps sapa hari ni..tgh hari ni baru blh ni..Coverage dia asyik tokleh sejak awal bln Feb..sejak kita org tukar ke P1W1Max Broadband..

    ReplyDelete
  2. Salam.suka, cuma masa tak mengizinkan ,Iris tu maknanya bunga kecik-kecik srupa Lisya lah,hidup lbh bermakna bila ada anak kecik ,girl pulak tu.Kami dah 2 kali g rmah Ze...bersih,besar dan cukup mdamaikan lagi pun Ze pdai hias rmah.Lamannya luas ada banyak bunga ,tak de lah mcm rmah saya baru nak tanam sikit-sikit.G pata ni buke gapo,suka tengok Lisya terlompat-lompat,air mari-air mari, bila tgk ombak.sgt-sgt lah suka kami pun apa lagi tumpanglah sama.

    ReplyDelete
  3. Saya ingat ko Iris tu mata.. sama mcm tajuk slot Samarinda tu..
    Best ye ada anak kecik.. pttlah ramai juga yg teringin beranak kecik bila umur mencecah 40.. Yala..anak2 yg terdahulu dah besar2.. takdaklah nak tergedik2 mcm budak kecik.. kita pulak makin sunyi..? makin byk fikir..? perlukan penghibur..?
    (Saya hrp awak tak berkecil hati dgn komen2 saya..skrg dan akan dtg..sbbnya.. saya ni main taip je apa yg terlintas d fikiran saya..bila saya semak balik mcm ok..tp mungkin bila org lain baca..bunyi/nadanya lain..yala perspektif msg2 berbeza..so awal2 awak masuk dunia blog ni biar saya minta maaf awal2 lagi.. utk skrg dan seterusnya..)

    ReplyDelete
  4. ni blog saya, rajin2 la singgah. ni blog kedua. blog pertama buat bln mac lg, tp xjd.

    ReplyDelete
  5. sronoknya dgar awak g pantai irama, kalu nak g pulak tu cal la kita boleh joint getek.

    terima kasih lah awak puji rumah kita .... sebenarnya kita main hentam je tak pandai pun nak hias-hias. cuma tanam pokok bunga tu memang kita rajin..' menurun' allahyarham abah la kali suka menanam.

    ReplyDelete